DE LEARNING AGILITY VAN MEDEWERKERS

Hebben medewerkers die op bepaalde kwaliteiten zijn geselecteerd, die kwaliteiten morgen nog wel nodig in hun functie? De wereld is zoveel complexer geworden en groeit en verandert nog met de dag. Met de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering gaat de ene dag nog sneller dan de andere. Bestaande businessmodellen verliezen hun relevantie en gaan noodgedwongen op de schop. We zien dat bij vrijwel al onze klanten, ongeacht in welke branche ze actief zijn.     

Image of a door that is opened without walls

Vroeger, zo’n vijftien jaar geleden, wisten onze klanten heel goed waarom ze bepaalde medewerkers binnenhaalden, op welke plek ze het beste tot hun recht zouden komen en hoe ze zich goed konden doorontwikkelen tot manager of partner. Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. We weten nauwelijks wat ons morgen te wachten staat, de toekomst is zoveel onzekerder dan voorheen.

INSPELEN OP VERANDERINGEN

Wil je als organisatie zo goed mogelijk kunnen inspelen op die snel veranderende omgeving, dan stelt dat hoge eisen aan de flexibiliteit en het leervermogen van je medewerkers. Hoog én laag in de organisatie. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van organisaties, alleen samen maak je de toekomst.                                             

De vraag die wij vaak krijgen, is dan ook veel meer gericht op het in kaart brengen van die kwaliteiten van medewerkers, die vat geven op de onzekere toekomst. Niemand weet exact wat morgen nodig is. Maar ze willen wel kunnen voorspellen welke medewerkers het beste kunnen omgaan met die onzekere toekomst. Wie draagt er wel en wie draagt er niet proactief bij aan het aanpassingsvermogen van de organisatie als geheel? Oftewel: welke medewerkers zijn het meest learning agile?’
 

DE 5 DIMENSIES VAN LEARNING AGILITY

Learning agility bestaat uit vijf dimensies. Medewerkers die hoog scoren op people agility, zijn constructief naar anderen, passen zich makkelijk aan, staan open voor collega’s met verschillende achtergronden en meningen en leggen graag hun eigen ideeën uit aan anderen. Medewerkers die results agile zijn presteren goed onder druk en willen succesvol zijn, ze zoeken constant naar de beste manieren om nagestreefde doelstellingen te halen. Mental agile werknemers denken buiten de gebaande paden, zijn creatief en analyseren graag. Medewerkers die hoog scoren op change agility, zijn voortdurend nieuwsgierig, experimenteren graag en beleven nieuwe ervaringen met meer passie.

Self-awareness is een soort aanjager van die vier dimensies. Medewerkers met een hoge score op deze factor zijn zich bewust van hun sterke en zwakke punten, ze zijn zelfkritisch en willen leren. Met name die zelfbewustheid is goed te trainen en te ontwikkelen. Hoe zelfbewuster een medewerker, hoe hoger zijn of haar score op de andere dimensies. Door de self-awareness te trainen, stimuleer je dus iemands totale learning agility.

Op basis van gevalideerde instrumenten om competenties, drijfveren en persoonlijkheid van medewerkers te meten, heeft HFMtalentindex/Assessio een praktisch meetinstrument samengesteld: de Learning Agility Scan. Daarmee is, naast een overall score, vast te stellen hoe medewerkers scoren op de verschillende dimensies. De Learning Agility Scan geeft daarmee een nauwkeurig beeld van de learning agility van de medewerker en van de organisatie.

 

VERBORGEN TALENTEN BINNEN JE ORGANISATIE

De missie van HFMtalentindex/Assessio is om organisaties te helpen succes te voorspellen en beter te presteren door talent optimaal aan te wenden en in te zetten. Dit kan door beslissingen te nemen op basis van data. Een expliciete insteek op de learning agility van medewerkers is volgens ons dé sleutel voor organisaties om in deze complexe tijd de toekomst weer naar eigen hand te zetten, om in een snel veranderende omgeving strategische doelen en ambities waar te maken. De toekomst is tenslotte niet statisch meer. Organisaties krijgen met zo’n insteek inzicht in het potentieel van hun werknemers, in wat ze láter zullen kunnen. Want hoe hoger een medewerker scoort op learning agility, zo toont ons onderzoek aan, des te groter de kans dat hij of zij een high potential of changemaker voor de toekomst is.                                                                                                                 

Er zit heel wat latent talent in je organisatie dat de moeite waard is te onderzoeken. Door nieuwe medewerkers eerst op hun learning agility te scannen, maak je de organisatie nu al klaar voor de verandering van morgen. Ons benchmark-onderzoek laat zien dat medewerkers van onze klanten, die het best presteren wat betreft rendement, omzet en groei, ook het hoogst scoren op learning agility. Dat is geen toeval.

Wij helpen je graag om jouw toekomst minder onzeker te maken. Wil je meer weten over learning agility of wil je de Learning Agility Scan inzetten in jouw organisatie?

Bel 085 401 50 50 of mail naar info@hfm.nl.
 

newsletter-bg

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Vul onderstaande gegevens in zodat we je de nieuwsbrief kunnen toesturen.


Relaterade insikter och nyheter

infographic-wellbeing-2704×1702-1-scaled
Artikel

Werven voor diversiteit – concrete tips over hoe je succesvol kunt zijn

Er zijn veel voordelen van diversiteit op de werkvloer. Maar als je een succesvolle diversite...
training_identifiera_toxiska_beteenden_map_x_feature_2000_x_1064
Artikel

Drie dingen die je kunt doen om gendergelijkheid op de werkplek te bevorderen

Gendergelijkheid in het Nederlandse bedrijfsleven? In de 100 grootste beursgenoteerde bedrijv...

Ontdek ons platform

Wil je meer weten over ons platform? Je krijgt inzicht in de tool en hoe het kan zorgen voor een duurzaam proces van werving en ontwikkeling van medewerkers en leidinggevenden - en dus ook voor jouw organisatie.

Deze website maakt gebruik van cookies.

Cookies ("cookies") bestaan uit kleine tekstbestanden. De tekstbestanden bevatten gegevens die op uw apparaat worden opgeslagen. Om bepaalde soorten cookies te kunnen plaatsen, hebben we uw toestemming nodig.
Wij bij Assessio maken gebruik van deze soorten cookies.
Klik hier om ons cookiebeleid te lezen en meer te weten te komen over welke cookies we gebruiken en hoe lang ze worden opgeslagen.

Manage your cookie-settings

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies zijn cookies die geplaatst moeten worden voor fundamentele functies op de website om te werken. Fundamentele functies zijn bijvoorbeeld cookies die nodig zijn voor het gebruik van menu's en om te navigeren op de website.

Functionele cookies

Functionele cookies moeten worden geplaatst zodat de website functioneert zoals u verwacht. Bijvoorbeeld om te onthouden welke taal u verkiest, te weten of u bent ingelogd, de website veilig te houden, inloggegevens te onthouden of om producten op de website te sorteren op de manier die u verkiest.

Cookies voor statistieken

Om te weten hoe u interactie heeft met de website, plaatsen we cookies om statistieken te verzamelen. Deze cookies anonimiseren persoonlijke gegevens.

Cookies voor het meten van advertenties

Om een betere service en ervaring te kunnen bieden, plaatsen we cookies om marketing op maat voor u te maken. Een ander doel van deze plaatsing is om producten of diensten aan u te verkopen, op maat gemaakte aanbiedingen te doen of te marketen en aanbevelingen te geven over nieuwe concepten op basis van wat u eerder bij ons heeft gekocht.

Cookies voor het meten van advertenties bij gebruikers

Om relevante advertenties te tonen, plaatsen we cookies om advertenties op maat voor u te maken.

Cookies voor gepersonaliseerde advertenties

Om relevante en persoonlijke advertenties te tonen, plaatsen we cookies om unieke aanbiedingen te bieden die zijn afgestemd op uw gebruikersgegevens.